Forretningsbetinglser

Handel med Skovsby Internet er underlagt nedenståendeforretningsbetingelser

1. Generelt

Disse abonnementsbetingelser gælder for datatjenesten "Trådløst internet via Long Distance WIFI" herefter kaldet tjenesten leveret af Global Connect og distribueret gennem Skovsby Internet antennesystem.

De nærværende vilkår gælder mellem Skovby Internet, og den der er registreret som kunde, herefter kaldet kunden, for levering af trådløst internet.


2. Tjenesten

Tjenesten giver adgang til internettet.

Tilslutning til Skovsby Internet kræver specielt udstyr, som leveres af Skovsby Internet og købes af kunden, hvorefter det er dennes ejendom.


3. Forudsætninger

Abonnement kan kun tegnes af myndige personer eller juridiske personer. Abonnementet må kun anvendes af kunden og dennes familie / husstand, og må således ikke distribueres til tredje mand.


4. Priser og fakturering

4.1 Priser

Priser for tjenesten fremgår af tilmeldingsblanketten. Ud over det månedlige beløb for tjenesten forbeholdes der ret til at opkræve gebyrer for udstedelse og udsendelse af fakturaer der sendes pr. post. Såfremt kunden ønsker dette, fremsendes fakturaen gratis via e-mail.


4.2 Fakturering

Fakturering starter fra det tidspunkt, kunden får adgang til Skovsby Internet, medmindre andet er aftalt. Skovsby Internet sender faktura, der giver et overblik over det leverede, det beløb der skal betales, og fristen for betaling. Der betales forud for 1 måned


4.3 Ændringer af pris

Ved en ændring i priserne vil dette blive meddelt kunden skriftligt gennem post eller e-mail mindst en måned før ændringen træder i kraft.


5. Skovsby Internets forpligtigelser

5.1 Adgang, drift m.v.

Skovsby Internet er forpligtet til at sikre, at kunden har adgang til Internet. Der tages forbehold  for signalafbrydelse i forbindelse med dårligt vejr eller andre udefra kommende forhold, herunder at kundens udstyr er korrekt justeret og i orden. Skovsby Internet er ikke forpligtet til at refundere eventuelt forudbetalt abonnement i forbindelse hermed.


5.2 Fortrolighed

Skovsby Internet forpligter sig at sikre, at kundens oplysninger vedrørende dennes data og brug af internettet holdes fortroligt. Sådanne oplysninger kan kun videregives med kundens samtykke, eller til offentlige myndigheder, domstolene og anklagemyndigheden, når Skovsby Internet juridisk er forpligtet til at videregive sådanne oplysninger.


5.3 Kundeservice

Har kunden behov for hjælp i forbindelse med eventuelle fejlsituationer eller installation kan kunden kontakte Skovsby Internet . Kontaktdata og åbningstider findes på www.skovsby-internet.dk


6. Kundens pligter

6.1 Installation m.v.

Installation af udstyret forestås som udgangspunkt af Skovsby Internet. Det forudsættes at udstyret kan monteres direkte på hus eller udbygning.  Så frem der kræves ekstra masteudstyr for at opnå det nødvendige sigt til antennen, faktureres dette særskilt.


6.2 Udstyr

Kunden er ansvarlig for alle de fejl / skader på det udstyr, som er nødvendigt for at få adgang til tjenesten og som er placeret hos kunden. Undtaget herfra er fejl som er dækket af producentens garanti. I tilfælde af fejl/ skader, er kunden forpligtet til straks at udskifte defekt udstyr med nyt udstyr leveret af Skovsby Internet.


6.3 Sikkerhed

Kunden er forpligtet til at gemme brugernavn og adgangskode, så ingen andre end kunden har adgang hertil.


6.4 Hacking

Kunden forpligter sig til ikke at foretage ulovlig indtrængen i de data ressourcer tjenesten giver adgang til f.eks. ved at gætte passwords eller på anden måde uberettiget tilegne sig information. Det samme gælder andre forsøg på at bryde sikkerhed eller unødigt forstyrre datatrafikken via tjenesten.


6.5 Skik og brug

Kunden er forpligtet til at følge de regler der til en hver tid måtte gælde samt at følge alm. skik og brug ved brug af tjenesten. Det er ikke tilladt at sprede computervirus eller andre skadelige programmer, reklame-e-mail eller anden form for spam.


6.6 Anvendelse af tjenesten

Kunden forpligter sig til at anvende tjenesten i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning.


6.7 Videresalg og udvidet benyttelse

Tjenesten må kun bruges af kunden/ dennes husstand og må ikke sælges, leases eller på anden måde stilles til rådighed for tredjepart, hverken mod betaling eller gratis.


6.8 Betaling

Den der er registreret som kunde hos Skovsby Internet, er ansvarlig for betaling af tjenesten i henhold til aftalen. Betaling skal ske via netbank eller betalingsservice til Danske Bank. Hvis kunden mener, at beløbet på fakturaen er forkert, skal kunden klage til Skovsby Internet inden betalingsfristens udløb.


7 Fejl eller mangler ved tjenesten

7.1 Mangler

Kunden mister sin ret til at gøre en mangel gældende, hvis kunden ikke giver Skovsby Internet information om manglen inden for en rimelig tid efter kunden opdager eller burde have opdaget manglen/ fejlen.


7.2 Afhjælpning af fejl

Skovsby Internet skal snarest muligt efter at være blevet underrettet om fejl ved tjenesten, tage skridt til at finde og rette fejlen.

Før der rapporteres om fejl til Skovsby Internet skal kunden undersøge, om fejlen skyldes kundens eget udstyr. Hvis Kunden rapporterer en fejl udenfor Skovsby Internets ansvar, er Skovsby Internet berettiget til at kræve betaling for de omkostninger, der er forbundet med Skovsby Internets fejlfinding.


Fejl eller driftsforstyrrelse kan anmeldes til Skovsby Internet. Fejlretning vil påbegyndes uden ugrundet ophold indenfor normal arbejdstid (kl. 09.00 - kl. 17.00).


7.3 Ansvar

7.3.1 Direkte tab

Skovsby Internet er ikke erstatningsansvarlig over for kunden for direkte tab forårsaget af defekter i tjenesten som følge af afbrydelser eller forstyrrelser i det elektronisk udstyr eller afbrydelse eller forstyrrelser der skyldes Skovsby Internets leverandører eller andre tredjeparts relationer. Dette gælder også, hvis fejlen skyldes omstændigheder uden for Skovsby Internets kontrol som Skovsby Internet ikke kunne forventes at have taget i betragtning ved indgåelsen af aftalen. Ved direkte tab forstås nødvendige og dokumenterede udgifter, som kunden er påført som følge af fejlen.


7.3.2 Indirekte tab

Skovsby Internet er ikke erstatningsansvarlig overfor kunden for indirekte tab, herunder tabt avance, produktionstab, tab som følge af at tjenesten ikke kan benyttes som forudsat, tab som følge af at en aftale med tredjemand falder bort eller misligholdes mv.

Skovsby Internet er ikke erstatningsansvarlig for tab som følge af ændring i indholdet af data modtaget eller afsendt fra/ til kunden som følge af kommunikationsfejl uanset årsag.

Skovsby Internet er ikke ansvarlig for tab som følge af uopfordret eller uønsket fremsendelse af data til kunden eller som følge af kundens tab af personlige data eller installeret software.

Skovsby Internet er ikke erstatningsansvarlig for tab som følge af uvedkommendes adgang til kundens data og/eller systemer eller for uvedkommendes aflytning af kundens forbindelser til tjenesten.

Skovsby Internet er ikke erstatningsansvarlig uanset om tabet skyldes systemnedbrud hos kunden hos Skovsby Internet eller andre forhold hos Skovsby Internet/Global Connect eller tredje part uanset årsag.


7.3.3 Force majeure

Skovsby Internet er ikke ansvarlig for tab af nogen art, og er ikke forpligtiget til at opfylde nærværende aftale og abonnementsvilkår og dertil hørende services, tjenester og ydelser i tilfælde af omstændigheder der er uden for Skovsby Internets kontrol herunder, men ikke begrænset til, brand, lynnedslag, strømafbrydelse, nedbrud i forsyningskablet, oversvømmelse, krig, strejke, lockout eller lign. som Skovsby Internet ikke kunne have undgået eller overvundet uden urimelige omkostninger eller som der ikke kunne have været taget højde for ved aftalens indgåelse.


8 Kundens mislighold

8.1 Manglende betaling fra kunden

I tilfælde af manglende eller for sen betaling vil Skovsby Internet sende rykkere samt opkræve morarenter.


8.2 Lukning ved manglende betaling

Hvis kunden ikke har betalt regningen ved forfald sendes 1. rykker, ved fortsat manglende betaling sendes 2. rykker. Senest 8 dage efter udsendelse af 2 rykker Skovsby Internet lukker kundens abonnement uden yderligere varsel såfremt betaling ikke er indgået.. Hver rykker pålægges et gebyr på 100 kr.

Hvis abonnementet er blevet lukket som følge af en misligholdelse, kan/ vil Skovsby Internet genåbne abonnementet/ tjenesten, når de omstændigheder, der begrundede lukningen er rettet.


8.3.1 Ophævelse af aftalen

Skovsby Internet kan ophæve aftalen ved væsentlig misligholdelse fra kunden. Før Skovsby Internet hæver aftalen skal kunden, hvis det er muligt, varsles skriftligt eller på e-mail. Varslingen vil indeholde grundlaget for ophævelse og fastsætter en evt. frist for at rette op på situationen.

8.3.2 Kundens ophævelse af aftalen.

Kunden kan ophæve aftalen ved misligholdelse fra Skovsby Internets side.


9 Ansvarsbegrænsning

Denne tjeneste er baseret på at kunderne selv sørger for at beskytte deres fortrolige data mod uautoriseret adgang. Skovsby Internet udøver ikke nogen kontrol over de data, der sendes eller modtages ved hjælp af tjenesten og har heller intet ansvar for dette.

Skovsby Internet har intet ansvar for eventuelle tab, skader eller andet i forbindelse med tab/ destruktion af kundens data, afbrydelse, ikke leverede data, fejlagtigt leverede data eller lign.

Skovsby Internet kan ikke holdes ansvarlig, hvis brugere af tjenesten og evt. tillægstjenester, bevidst eller ubevidst får adgang til kundens data.

Skovsby Internets erstatningsansvar i tilfælde af mislighold af denne aftale er til enhver tid begrænset opadtil til det beløb kunden har betalt for tjenesten, medmindre Skovsby Internet har handlet groft uagtsomt eller forsætligt.


10 Skadesløsholdelse

Kunden skal holde Skovsby Internet skadesløs for ethvert krav som en tredje part måtte rette mod Skovsby Internet som følge af kundens egen anvendelse af tjenesten. Kunden skal i sådanne tilfælde have ret til at indtræde i kravet, eller i samarbejde med Skovsby Internet sikre at varetage Skovsby Internets interesser som om kravet var rettet mod kunden selv. Hvis sådanne krav rettes mod Skovsby Internet skal kunden dække, foruden de direkte økonomiske tab, også udgifter til bistand til at håndtere kravet på en forsvarlig måde samt andre udgifter, som er rimelig i forbindelse med tredjeparts krav.


11 Opsigelse

Der er 14 dages fortrydelsesret på tilmeldingen fra den dag aftalen indgås. Opsigelse af et abonnement/ tjenesten kan herefter tidligst ske 6 måneder efter aftaleindgåelse. Herefter kan aftalen opsiges med 1 måneds varsel til udgangen af en måned. Opsigelsen skal være skriftlig. Skovsby Internet kan opsige abonnementet/ tjenesten med en måneds skriftligt varsel ved brev eller e-mail.


12 Vedligeholdelse

Skovsby Internet, eller dennes leverandør, har ret til at træffe foranstaltninger, der kan føre til afbrydelser, forstyrrelser eller ændringer i de tjenester der leveres, når det skønnes nødvendigt af tekniske-, sikkerheds-, vedligeholdelses- eller driftsmæssige årsager.

Skovsby Internet har intet ansvar for omkostninger eller tab, som Kunden måtte lide som følge af sådanne foranstaltninger.

Skovsby Internet, eller dennes leverandør, vil bestræbe sig på at gøre deres yderste for at sikre, at gener for kunden minimeres.


13 Overdragelse og ændringer

Kunden kan ikke overdrage sine rettigheder og forpligtelser i henhold til denne aftale uden forudgående skriftlig tilladelse fra Skovsby Internet. Før overdragelsen kan finde sted, skal alle udestående forpligtelser i abonnementet betales. Eventuelle ændringer i kundens forhold der har betydning for abonnementsforholdet herunder, adresseændringer (post-og e-mail), skal inden for en rimelig tid meddeles til Skovsby Internet.

Hvis det ikke er urimeligt for kunden, kan Skovsby Internet frit overdrage sine rettigheder og forpligtelser i kundeforholdet ved overdragelse af virksomheden til anden side.



14 Ændringer i Vilkårene

Skovsby Internet har ret til at ændre vilkårene i denne aftale med to måneders varsel. Oplysninger om ændringer i vilkårene vil blive meddelt via e-mail, web, eller på anden vis. Kun væsentlige ændringer og ændringer til kundens ugunst vil blive meddelt kunden direkte via post eller e-mail.


15 Tvister

Tvister mellem kunden og Skovsby Internet skal søges løst i mindelighed. Hvis det ikke er muligt, kan hver af parterne indbringe sagen for de almindelige domstole.



Antenne

Adgang til internettet sker via en antenne som denne.